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http://www.imf.org/external/np/sec/pr/2014/pr1420.htm
IMF Executive Board Concludes 2013 Article IV Consultation with the Republic of Korea
Press Release No. 14/20
IMF理事会 、共和国の韓国と2013年第4条協議締結について
プレスリリース番号14/20
IMF理事会は、共和国の韓国と2013年第4条協議締結についてプレスリリース番号14/202014年1月22日2013年1月10日に、国際通貨基金(IMF )の理事会は、韓国との第4条consultation1を締結しました。
GDP成長率は2012年に大幅に減速した後、2013年に底打ち。
経済がリバウンド輸出と民間消費と建設の強化と、 Q2とQ3 2013年に1.1%で拡大した。実質GDP成長率は、 2013年に2.8%に達すると予測されている。強い輸出とミュート内需を反映して、経常収支の黒字が拡大し、 GDPの約5 ¾ %に達すると予想されています。
インフレは需要圧力と立ち下がり食料価格がない場合に、よく2 ½ -3 ½パーセントのターゲットバンドの下、 2013年10月での2011から0.9パーセント4.2 %から低下している。
経済は2014年に3.7%に上昇し、さらに、成長を強化することが期待されている。
国内需要は消費と投資がそれぞれ高い賃金とより強力な輸出に支え回復だけでなく、背中低いベースからバウンスとして強化することが期待されている。
しかし、リスクは下振れにあります。
主な短期的なリスクは外部にある韓国の主要貿易相手国や厳しい市場応力の急激遅い成長。構造改革は、急速な高齢化からドラッグを相殺するために失敗した場合に大幅な民間過剰債務で、国内主要リスクは、弱い国内需要と、時間の経過とともに、より低い潜在成長です。
経済をサポートするために、国内総生産(GDP)の1.25 %に補正予算は、大きな財源不足を補うと、GDPの約半パーセントの支出増加を賄うために借り入れを承認する2013年5月採択された。
政府はまた、広くバランスを回復するために2017年の期限に延期した。提案された2014年予算は(対GDP比の割合の1.8で) 2013年補正予算と変わらず、全体的な赤字を続けている。
政策の有効性を最大化するために、韓国銀行は、不確実なグローバルな視点、継続的なマイナスの需給ギャップ、そして落ち着いたインフレの中、 2013年5月2.5%に政策金利を切った。
韓国の金融システムの回復力は、協調政策努力の結果、 2008年以降増加している。
下の対外債務と外国為替の流動性の不一致に反映されているように、銀行の流動性プロファイルは、原因よく設計マクロプルーデンスの対策に著しく改善している。銀行は、高度にQ3 2013の間に14.3パーセントの平均自己資本比率で、大文字、低不良債権比率を持って、積極的な処分を反映している。
しかし、低利鞘と非金利収入は弱い利益につながっている。家計部門への預金取扱機関の貸出の伸びはダウン二桁台の事前の危機、エンド2013年6月の時点で3.2%増加し、減少し続けています。
しかし、非預金取扱機関による融資は同期間に年率11パーセントアップ、好調が続いている。
理事会Assessment2理事会は経済が最近の危機にうまくやっと世界的な景気回復から得るための位置決めをするために、許可された彼らの巧みな政策立案のために韓国当局を賞賛した。
彼らは継続的な構造改革は、国内需要に向けて経済のリバランス包括的な成長を促進し、生活水準を引き上げる継続する必要性を強調した。
取締役は、緩やかな回復が進行中であるものの、内需は比較的弱いままで、需給ギャップは2014を介して負推移すると予想されている、と指摘した。彼らはそれが重要なことがしっかりと定着してまで、金融政策と財政スタンスは、回復を支持したままことを保証するために考えた。
取締役は、成長見通しに対するリスクは近いし、長期的には、両方の、下側にあることで合意した。
これらは、外部側に、不利な世界経済の成長の驚きと厳しい市場のストレスがあります。内需面では、取締役は、主要なリスクの高い民間部門の債務とそれに続くデレバレッジのニーズ、弱い家計所得の伸び、人口高齢化などを見た。
取締役は、操縦するための十分な財政余地を韓国に提供してきた彼らの財政慎重さのために当局を賞賛した。
彼らは、課税ベースを拡大しながら、優先順位は、自動安定化を向上させ、社会的セーフティネットを高めることに置かれるべきであることに合意した。
ほとんどの取締役は、急速な人口高齢化、偶発債務、および地政学的リスクを考えると、財政均衡を回復するために、当局の現在の中期財政パスをサポートしていました。
他はやや高い財政赤字目標で実装さ、社会のニーズや国内需要に向けてリバランス成長をサポート慎重インのスコープを見ました。
取締役は、一般的に数は、それが財政規律の韓国の実績を与えられたための強力なケースを見ていないが、構造的財政フレームワークは、更なる検討に値すると感じました。
取締役は、偶発政府の債務に含めて財政の透明性を高めるための当局の継続的な努力を歓迎した。
取締役は、韓国の対外不均衡の拡大とスタッフが適度に実質実効的に過小評価されているものとして評価され、為替レート、上の圧力の増加を指摘した。
取締役の数は、モデルベースの評価の結果の解釈には注意の必要性を表明した。
取締役は、ウォンが市場無秩序な市場の状況を滑らかに限ら介入を決定することを継続すべきであるとの見解であった。
これに関連して、介入の透明性を増加みなさ多くの理事は当局の為替政策の信頼性を高めるに役立つだろう。
内需とファンダメンタルズに沿ったもので勝ったの継続的な柔軟性を強化する構造政策は、経済のリバランスを容易にするであろう。いくつか他の人が、過去の危機に強いバッファーを構築する実証済みの利点を指摘し、ケースを予断することに警告を発している間、
一部の理事は、埋蔵量の現在のレベルが適切であり、さらに蓄積を保証するものではないことを考えた。
取締役は、労働参加が増加し、労働市場の二重性を減らすことを目的とした当局の改革アジェンダを支持した。
彼らは、ネットワーク産業を含めた政府の介入を減らし、サービス分野での競争を促進する規制緩和のメリットを、見ました。
取締役は、サービス業の生産性を高め、融資保証の長期使用を段階的に廃止によるものを含む中小企業の競争力を強化するための更なる努力を奨励した。
取締役は、金融セクターが健全全体的であることで合意した。
彼らはそれにもかかわらず、密接に特に弱い銀行の利益は、脆弱な家計や企業が負う債務、および非金融預金取扱機関での活動をするリスクを監視するために当局に促した。
取締役はさらに、運用の独立性、グループワイドの監督、および制度的連携を強化することを含め、監督構造の改善の重要性を強調した。
韓国当局はウォンの過度な変動に対して為替介入を繰り返しているとみられており、IMFは介入における透明性の向上も促した。
(・∀・)バレてるうううううううううう
IMF Executive Board Concludes 2013 Article IV Consultation with the Republic of Korea
Press Release No. 14/20
January 22, 2014
On January 10, 2013, the Executive Board of the International Monetary Fund (IMF) concluded the Article IV consultation1 with the Republic of Korea.
GDP growth has bottomed in 2013 after slowing sharply in 2012. The economy expanded by 1.1 percent in Q2 and Q3 2013, with exports rebounding and private consumption and construction strengthening. Real GDP growth is projected to reach 2.8 percent in 2013. Reflecting stronger exports and muted domestic demand, the current account surplus widened and is expected to reach around 5¾ percent of GDP. Inflation has fallen from 4.2 percent in 2011 to 0.9 percent in October 2013, well below the target band of 2½–3½ percent, in the absence of demand pressures and falling food prices.
The economy is expected to strengthen further and growth to rise to 3.7 percent in 2014. Domestic demand is expected to strengthen as consumption and investment recover supported by higher wages and stronger exports respectively, as well as a bounce back from the low base. However, risks are on the downside. The main near-term risks are external: sharply slower growth in Korea’s main trading partners or severe market stress. With a significant private debt overhang, key domestic risks are weak domestic demand and, over time, lower potential growth if structural reforms fail to offset the drag from rapid aging.
To support the economy, a supplementary budget of 1¼ percent of GDP was adopted in May 2013 to authorize borrowing to make up for a large revenue shortfall and finance a spending increase of around ½ percent of GDP. The government also postponed to 2017 the deadline for broadly restoring balance. The proposed 2014 budget keeps the overall deficit unchanged from the 2013 supplementary budget (at 1.8 in percent of GDP). To maximize policy effectiveness, the Bank of Korea cut its policy rate to 2.5 percent in May 2013, amid the uncertain global outlook, the continued negative output gap, and subdued inflation.
The resilience of the Korean financial system has increased since 2008 as a result of concerted policy efforts. Banks’ liquidity profiles have improved markedly due to well designed macroprudential measures, as reflected in lower external debt and foreign exchange liquidity mismatches. Banks are highly capitalized, with an average capital adequacy ratio of 14.3 percent during Q3 2013, and have low nonperforming loans ratios, reflecting active disposal. However, low net interest margin and non-interest income have led to weak profits. Depository institutions’ lending growth to the household sector has continued to decline, increasing by 3.2 percent as of end-June 2013, down from double-digits prior to the crisis. However, lending by non-depository institutions continues to be brisk, up 11 percent annually over the same period.
Executive Board Assessment2
Executive Directors commended the Korean authorities for their skillful policymaking, which allowed the economy to fare well in the recent crisis and position itself to gain from the global recovery. They stressed the need for continued structural reforms to rebalance the economy toward domestic demand, promote inclusive growth, and continue lifting living standards.
Directors noted that, while a modest recovery is underway, domestic demand remains relatively weak and the output gap is expected to remain negative through 2014. They considered it important to ensure that the monetary and fiscal stances remain supportive of the recovery until it is firmly entrenched. Directors agreed that risks to the growth outlook are on the downside, both in the near and longer term. These include, on the external side, adverse global growth surprises and severe market stress. On the domestic demand side, Directors saw as key risks high private sector indebtedness and ensuing deleveraging needs, weak household income growth, and population aging.
Directors commended the authorities for their fiscal prudence, which has provided Korea with ample fiscal room to maneuver. They agreed that priority should be placed on enhancing automatic stabilizers and increasing social safety nets, while broadening the tax base. Most Directors supported the authorities’ current medium term fiscal path to restore a balanced budget, given rapid population aging, contingent liabilities, and geopolitical risks. Others saw scope for somewhat higher deficit targets—implemented prudently—in support of social needs and rebalancing growth toward domestic demand. Directors generally felt that a structural fiscal framework deserves further consideration, although a few did not see a strong case for it given Korea’s track record of fiscal discipline. Directors welcomed the authorities’ ongoing efforts to enhance fiscal transparency, including on contingent government liabilities.
Directors noted the widening of Korea’s external imbalance and the increased pressure on the exchange rate, which the staff assessed as being moderately undervalued in real effective terms. A number of Directors expressed the need for caution in interpreting the results of model based assessments. Directors were of the view that the won should continue to be market determined, with intervention limited to smoothing disorderly market conditions. In this context, many Directors considered that increased transparency in interventions would help enhance the credibility of the authorities’ exchange rate policy. Structural policies to bolster domestic demand and continued flexibility of the won in line with fundamentals would facilitate economic rebalancing. Some Directors considered that the current level of reserves is adequate and does not warrant further accumulation, while a few others, noting the proven benefits of building a strong buffer in past crises, cautioned against prejudging the case.
Directors supported the authorities’ reform agenda aimed at increasing labor force participation and reducing labor market duality. They saw the merits of deregulation, including in network industries, reducing government intervention, and promoting competition in the service sector. Directors encouraged further efforts to boost service sector productivity and strengthen the competitiveness of small and medium sized enterprises, including by phasing out the prolonged use of loan guarantees.
Directors agreed that the financial sector is sound overall. They nevertheless encouraged the authorities to monitor risks closely, particularly weak bank profits, debt owed by fragile households and corporations, and activities in nonfinancial depository institutions. Directors underscored the importance of further improving the supervisory structure, including by strengthening operational independence, group wide supervision, and institutional coordination.
1 Under Article IV of the IMF's Articles of Agreement, the IMF holds bilateral discussions with members, usually every year. A staff team visits the country, collects economic and financial information, and discusses with officials the country's economic developments and policies. On return to headquarters, the staff prepares a report, which forms the basis for discussion by the Executive Board.
2 At the conclusion of the discussion, the Managing Director, as Chairman of the Board, summarizes the views of Executive Directors, and this summary is transmitted to the country's authorities. An explanation of any qualifiers used in summings up can be found here: http://www.imf.org/external/np/sec/misc/qualifiers.htm.
【韓国】朴槿恵大統領 旧正月前に6000人の特赦へ-生計型犯罪者が対象、政財界は対象外
朴槿恵(パク・クネ)大統領は、来週の旧正月「ソルナル」を前に、
韓国、経済改革3カ年計画の開始で投資呼び込みへ
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IMF Executive Board Concludes 2013 Article IV Consultation with the Republic of Korea
Press Release No. 14/20
IMF理事会 、共和国の韓国と2013年第4条協議締結について
プレスリリース番号14/20
IMF理事会は、共和国の韓国と2013年第4条協議締結についてプレスリリース番号14/202014年1月22日2013年1月10日に、国際通貨基金(IMF )の理事会は、韓国との第4条consultation1を締結しました。
GDP成長率は2012年に大幅に減速した後、2013年に底打ち。
経済がリバウンド輸出と民間消費と建設の強化と、 Q2とQ3 2013年に1.1%で拡大した。実質GDP成長率は、 2013年に2.8%に達すると予測されている。強い輸出とミュート内需を反映して、経常収支の黒字が拡大し、 GDPの約5 ¾ %に達すると予想されています。
インフレは需要圧力と立ち下がり食料価格がない場合に、よく2 ½ -3 ½パーセントのターゲットバンドの下、 2013年10月での2011から0.9パーセント4.2 %から低下している。
経済は2014年に3.7%に上昇し、さらに、成長を強化することが期待されている。
国内需要は消費と投資がそれぞれ高い賃金とより強力な輸出に支え回復だけでなく、背中低いベースからバウンスとして強化することが期待されている。
しかし、リスクは下振れにあります。
主な短期的なリスクは外部にある韓国の主要貿易相手国や厳しい市場応力の急激遅い成長。構造改革は、急速な高齢化からドラッグを相殺するために失敗した場合に大幅な民間過剰債務で、国内主要リスクは、弱い国内需要と、時間の経過とともに、より低い潜在成長です。
経済をサポートするために、国内総生産(GDP)の1.25 %に補正予算は、大きな財源不足を補うと、GDPの約半パーセントの支出増加を賄うために借り入れを承認する2013年5月採択された。
政府はまた、広くバランスを回復するために2017年の期限に延期した。提案された2014年予算は(対GDP比の割合の1.8で) 2013年補正予算と変わらず、全体的な赤字を続けている。
政策の有効性を最大化するために、韓国銀行は、不確実なグローバルな視点、継続的なマイナスの需給ギャップ、そして落ち着いたインフレの中、 2013年5月2.5%に政策金利を切った。
韓国の金融システムの回復力は、協調政策努力の結果、 2008年以降増加している。
下の対外債務と外国為替の流動性の不一致に反映されているように、銀行の流動性プロファイルは、原因よく設計マクロプルーデンスの対策に著しく改善している。銀行は、高度にQ3 2013の間に14.3パーセントの平均自己資本比率で、大文字、低不良債権比率を持って、積極的な処分を反映している。
しかし、低利鞘と非金利収入は弱い利益につながっている。家計部門への預金取扱機関の貸出の伸びはダウン二桁台の事前の危機、エンド2013年6月の時点で3.2%増加し、減少し続けています。
しかし、非預金取扱機関による融資は同期間に年率11パーセントアップ、好調が続いている。
理事会Assessment2理事会は経済が最近の危機にうまくやっと世界的な景気回復から得るための位置決めをするために、許可された彼らの巧みな政策立案のために韓国当局を賞賛した。
彼らは継続的な構造改革は、国内需要に向けて経済のリバランス包括的な成長を促進し、生活水準を引き上げる継続する必要性を強調した。
取締役は、緩やかな回復が進行中であるものの、内需は比較的弱いままで、需給ギャップは2014を介して負推移すると予想されている、と指摘した。彼らはそれが重要なことがしっかりと定着してまで、金融政策と財政スタンスは、回復を支持したままことを保証するために考えた。
取締役は、成長見通しに対するリスクは近いし、長期的には、両方の、下側にあることで合意した。
これらは、外部側に、不利な世界経済の成長の驚きと厳しい市場のストレスがあります。内需面では、取締役は、主要なリスクの高い民間部門の債務とそれに続くデレバレッジのニーズ、弱い家計所得の伸び、人口高齢化などを見た。
取締役は、操縦するための十分な財政余地を韓国に提供してきた彼らの財政慎重さのために当局を賞賛した。
彼らは、課税ベースを拡大しながら、優先順位は、自動安定化を向上させ、社会的セーフティネットを高めることに置かれるべきであることに合意した。
ほとんどの取締役は、急速な人口高齢化、偶発債務、および地政学的リスクを考えると、財政均衡を回復するために、当局の現在の中期財政パスをサポートしていました。
他はやや高い財政赤字目標で実装さ、社会のニーズや国内需要に向けてリバランス成長をサポート慎重インのスコープを見ました。
取締役は、一般的に数は、それが財政規律の韓国の実績を与えられたための強力なケースを見ていないが、構造的財政フレームワークは、更なる検討に値すると感じました。
取締役は、偶発政府の債務に含めて財政の透明性を高めるための当局の継続的な努力を歓迎した。
取締役は、韓国の対外不均衡の拡大とスタッフが適度に実質実効的に過小評価されているものとして評価され、為替レート、上の圧力の増加を指摘した。
取締役の数は、モデルベースの評価の結果の解釈には注意の必要性を表明した。
取締役は、ウォンが市場無秩序な市場の状況を滑らかに限ら介入を決定することを継続すべきであるとの見解であった。
これに関連して、介入の透明性を増加みなさ多くの理事は当局の為替政策の信頼性を高めるに役立つだろう。
内需とファンダメンタルズに沿ったもので勝ったの継続的な柔軟性を強化する構造政策は、経済のリバランスを容易にするであろう。いくつか他の人が、過去の危機に強いバッファーを構築する実証済みの利点を指摘し、ケースを予断することに警告を発している間、
一部の理事は、埋蔵量の現在のレベルが適切であり、さらに蓄積を保証するものではないことを考えた。
取締役は、労働参加が増加し、労働市場の二重性を減らすことを目的とした当局の改革アジェンダを支持した。
彼らは、ネットワーク産業を含めた政府の介入を減らし、サービス分野での競争を促進する規制緩和のメリットを、見ました。
取締役は、サービス業の生産性を高め、融資保証の長期使用を段階的に廃止によるものを含む中小企業の競争力を強化するための更なる努力を奨励した。
取締役は、金融セクターが健全全体的であることで合意した。
彼らはそれにもかかわらず、密接に特に弱い銀行の利益は、脆弱な家計や企業が負う債務、および非金融預金取扱機関での活動をするリスクを監視するために当局に促した。
取締役はさらに、運用の独立性、グループワイドの監督、および制度的連携を強化することを含め、監督構造の改善の重要性を強調した。
韓国当局はウォンの過度な変動に対して為替介入を繰り返しているとみられており、IMFは介入における透明性の向上も促した。
(・∀・)バレてるうううううううううう
IMF Executive Board Concludes 2013 Article IV Consultation with the Republic of Korea
Press Release No. 14/20
January 22, 2014
On January 10, 2013, the Executive Board of the International Monetary Fund (IMF) concluded the Article IV consultation1 with the Republic of Korea.
GDP growth has bottomed in 2013 after slowing sharply in 2012. The economy expanded by 1.1 percent in Q2 and Q3 2013, with exports rebounding and private consumption and construction strengthening. Real GDP growth is projected to reach 2.8 percent in 2013. Reflecting stronger exports and muted domestic demand, the current account surplus widened and is expected to reach around 5¾ percent of GDP. Inflation has fallen from 4.2 percent in 2011 to 0.9 percent in October 2013, well below the target band of 2½–3½ percent, in the absence of demand pressures and falling food prices.
The economy is expected to strengthen further and growth to rise to 3.7 percent in 2014. Domestic demand is expected to strengthen as consumption and investment recover supported by higher wages and stronger exports respectively, as well as a bounce back from the low base. However, risks are on the downside. The main near-term risks are external: sharply slower growth in Korea’s main trading partners or severe market stress. With a significant private debt overhang, key domestic risks are weak domestic demand and, over time, lower potential growth if structural reforms fail to offset the drag from rapid aging.
To support the economy, a supplementary budget of 1¼ percent of GDP was adopted in May 2013 to authorize borrowing to make up for a large revenue shortfall and finance a spending increase of around ½ percent of GDP. The government also postponed to 2017 the deadline for broadly restoring balance. The proposed 2014 budget keeps the overall deficit unchanged from the 2013 supplementary budget (at 1.8 in percent of GDP). To maximize policy effectiveness, the Bank of Korea cut its policy rate to 2.5 percent in May 2013, amid the uncertain global outlook, the continued negative output gap, and subdued inflation.
The resilience of the Korean financial system has increased since 2008 as a result of concerted policy efforts. Banks’ liquidity profiles have improved markedly due to well designed macroprudential measures, as reflected in lower external debt and foreign exchange liquidity mismatches. Banks are highly capitalized, with an average capital adequacy ratio of 14.3 percent during Q3 2013, and have low nonperforming loans ratios, reflecting active disposal. However, low net interest margin and non-interest income have led to weak profits. Depository institutions’ lending growth to the household sector has continued to decline, increasing by 3.2 percent as of end-June 2013, down from double-digits prior to the crisis. However, lending by non-depository institutions continues to be brisk, up 11 percent annually over the same period.
Executive Board Assessment2
Executive Directors commended the Korean authorities for their skillful policymaking, which allowed the economy to fare well in the recent crisis and position itself to gain from the global recovery. They stressed the need for continued structural reforms to rebalance the economy toward domestic demand, promote inclusive growth, and continue lifting living standards.
Directors noted that, while a modest recovery is underway, domestic demand remains relatively weak and the output gap is expected to remain negative through 2014. They considered it important to ensure that the monetary and fiscal stances remain supportive of the recovery until it is firmly entrenched. Directors agreed that risks to the growth outlook are on the downside, both in the near and longer term. These include, on the external side, adverse global growth surprises and severe market stress. On the domestic demand side, Directors saw as key risks high private sector indebtedness and ensuing deleveraging needs, weak household income growth, and population aging.
Directors commended the authorities for their fiscal prudence, which has provided Korea with ample fiscal room to maneuver. They agreed that priority should be placed on enhancing automatic stabilizers and increasing social safety nets, while broadening the tax base. Most Directors supported the authorities’ current medium term fiscal path to restore a balanced budget, given rapid population aging, contingent liabilities, and geopolitical risks. Others saw scope for somewhat higher deficit targets—implemented prudently—in support of social needs and rebalancing growth toward domestic demand. Directors generally felt that a structural fiscal framework deserves further consideration, although a few did not see a strong case for it given Korea’s track record of fiscal discipline. Directors welcomed the authorities’ ongoing efforts to enhance fiscal transparency, including on contingent government liabilities.
Directors noted the widening of Korea’s external imbalance and the increased pressure on the exchange rate, which the staff assessed as being moderately undervalued in real effective terms. A number of Directors expressed the need for caution in interpreting the results of model based assessments. Directors were of the view that the won should continue to be market determined, with intervention limited to smoothing disorderly market conditions. In this context, many Directors considered that increased transparency in interventions would help enhance the credibility of the authorities’ exchange rate policy. Structural policies to bolster domestic demand and continued flexibility of the won in line with fundamentals would facilitate economic rebalancing. Some Directors considered that the current level of reserves is adequate and does not warrant further accumulation, while a few others, noting the proven benefits of building a strong buffer in past crises, cautioned against prejudging the case.
Directors supported the authorities’ reform agenda aimed at increasing labor force participation and reducing labor market duality. They saw the merits of deregulation, including in network industries, reducing government intervention, and promoting competition in the service sector. Directors encouraged further efforts to boost service sector productivity and strengthen the competitiveness of small and medium sized enterprises, including by phasing out the prolonged use of loan guarantees.
Directors agreed that the financial sector is sound overall. They nevertheless encouraged the authorities to monitor risks closely, particularly weak bank profits, debt owed by fragile households and corporations, and activities in nonfinancial depository institutions. Directors underscored the importance of further improving the supervisory structure, including by strengthening operational independence, group wide supervision, and institutional coordination.
Projections | ||||||||||
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | ||||
Real GDP (percent change) | 0.3 | 6.3 | 3.7 | 2.0 | 2.8 | 3.7 | 3.8 | |||
Total domestic demand | -2.7 | 6.2 | 2.0 | 1.0 | 2.0 | 2.7 | 2.9 | |||
Final domestic demand | 0.6 | 4.5 | 1.4 | 1.1 | 2.2 | 2.8 | 3.0 | |||
Consumption | 1.2 | 4.1 | 2.3 | 2.2 | 1.9 | 2.7 | 2.8 | |||
Gross fixed investment | -1.0 | 5.8 | -1.0 | -1.7 | 3.1 | 2.9 | 3.5 | |||
Net foreign balance 1/ | 2.8 | 0.1 | 1.9 | 1.1 | 1.2 | 1.3 | 1.2 | |||
Nominal GDP (in trillions of won) | 1,065.0 | 1,173.3 | 1,235.2 | 1,272.5 | 1343.0 | 1414.2 | 1496.6 | |||
Saving and investment (in percent of GDP) | ||||||||||
Gross national saving | 30.2 | 32.4 | 31.8 | 31.8 | 32.3 | 32.0 | 31.6 | |||
Gross domestic investment | 26.3 | 29.5 | 29.5 | 27.6 | 26.5 | 26.9 | 26.8 | |||
Current account balance | 3.9 | 2.9 | 2.3 | 4.3 | 5.8 | 5.1 | 4.8 | |||
Prices (percent change) | ||||||||||
CPI inflation (end of period) | 2.8 | 3.0 | 4.2 | 1.4 | 1.0 | 2.5 | 3.0 | |||
CPI inflation (average) | 2.8 | 2.9 | 4.0 | 2.2 | 1.1 | 1.8 | 3.0 | |||
Core inflation (average) | 3.6 | 1.8 | 3.2 | 1.7 | 1.5 | 2.0 | 3.0 | |||
Real effective exchange rate | -12.4 | 11.4 | 0.6 | 1.1 | … | … | … | |||
Trade (percent change) | ||||||||||
Export volume | 0.1 | 14.4 | 13.9 | 5.6 | 6.0 | 7.2 | 9.9 | |||
Import volume | -2.2 | 16.8 | 5.6 | 0.5 | 4.6 | 6.4 | 9.9 | |||
Terms of trade | 10.8 | -0.9 | -8.2 | 2.5 | 2.2 | -1.4 | -0.8 | |||
Consolidated central government (in percent of GDP) | ||||||||||
Revenue | 23.0 | 22.7 | 23.3 | 24.2 | 23.6 | 23.6 | 23.6 | |||
Expenditure | 23.0 | 21.0 | 21.4 | 22.4 | 22.6 | 22.5 | 22.4 | |||
Net lending (+) / borrowing (-) | 0.0 | 1.7 | 1.8 | 1.8 | 1.0 | 1.2 | 1.2 | |||
Overall balance | -1.7 | 1.4 | 1.5 | 1.5 | 0.7 | 0.9 | 1.0 | |||
Excluding Social Security Funds | -4.1 | -1.1 | -1.1 | -1.4 | -2.1 | -1.8 | -1.7 | |||
Money and credit (end of period) | ||||||||||
Overnight call rate 2/ | 2.0 | 2.5 | 3.3 | 2.8 | 2.5 | … | … | |||
Three-year AA- corporate bond yield 2/ | 5.5 | 4.3 | 4.2 | 3.3 | 3.3 | … | … | |||
M3 growth 3/ | 9.4 | 5.9 | 6.6 | 7.8 | 6.8 | … | … | |||
Balance of payments (in billions of U.S. dollars) | ||||||||||
Exports, f.o.b. | 358.2 | 461.4 | 551.8 | 554.2 | 595.5 | 640.9 | 690.8 | |||
Imports, f.o.b. | 320.3 | 421.4 | 520.1 | 514.4 | 533.3 | 577.8 | 628.1 | |||
Oil imports | 50.8 | 68.7 | 100.8 | 108.3 | 109.9 | 109.5 | 106.0 | |||
Current account balance | 32.8 | 29.4 | 26.1 | 48.1 | 69.5 | 65.3 | 65.5 | |||
Gross international reserves (end of period) 4/ | 269.9 | 291.5 | 304.2 | 323.2 | 363.3 | 385.3 | 407.7 | |||
In percent of short-term debt (residual maturity) | 146.2 | 162.5 | 165.0 | 181.2 | 214.4 | 220.0 | 225.2 | |||
External debt (in billions of U.S. dollars) | ||||||||||
Total external debt (end of period) | 345.7 | 359.8 | 398.7 | 409.4 | 427.1 | 453.8 | 480.6 | |||
Of which: Short-term (end of period) | 149.2 | 139.8 | 137.4 | 126.8 | 112.9 | 114.0 | 115.2 | |||
Total external debt (in percent of GDP) | 41.4 | 35.4 | 35.8 | 36.2 | 35.3 | 35.4 | 35.0 | |||
Debt service ratio 5/ | 7.8 | 6.8 | 6.4 | 7.5 | 7.5 | 7.8 | 7.9 | |||
Sources: Korean authorities; and IMF staff estimates and projections. 1/ Contribution to GDP growth. 2/ Data for 2013 are as of November 4, 2013. 3/ Data for 2013 are as of August. 4/ Excludes gold. 5/ Debt service on medium- and long-term debt in percent of exports of goods and services. |
1 Under Article IV of the IMF's Articles of Agreement, the IMF holds bilateral discussions with members, usually every year. A staff team visits the country, collects economic and financial information, and discusses with officials the country's economic developments and policies. On return to headquarters, the staff prepares a report, which forms the basis for discussion by the Executive Board.
2 At the conclusion of the discussion, the Managing Director, as Chairman of the Board, summarizes the views of Executive Directors, and this summary is transmitted to the country's authorities. An explanation of any qualifiers used in summings up can be found here: http://www.imf.org/external/np/sec/misc/qualifiers.htm.
【韓国】朴槿恵大統領 旧正月前に6000人の特赦へ-生計型犯罪者が対象、政財界は対象外
朴槿恵(パク・クネ)大統領は、来週の旧正月「ソルナル」を前に、
就任後初めてとなる特別赦免を実施することになりました。
今回の特別赦免の対象は、生活のために罪を犯した生計型の犯罪者を中心に、
およそ6000人に上る見通しです。
不祥事を犯した政治家や大企業の経営者などは含まれていません。
赦免が適正かどうかを審査する赦免審査委員会では、先月22日、
生計型運転者の免許停止などの処分を取り消すことや、
罪の軽い農民や漁民など6000人程度を対象とするという基準をまとめていて、
28日の閣議で決定のうえ、実施されます。
http://world.kbs.co.kr/japanese/news/news_Po_detail.htm?No=49028&id=Po
【韓国】朴大統領、旧正月に初の特赦へ 生活苦による受刑者が対象[12/24] http://awabi.2ch.net/test/read.cgi/news4plus/1387990524/
【韓国経済】 徳政令の乱発で外資に逃げられた韓国が全方位物乞外交を ...
韓国、経済改革3カ年計画の開始で投資呼び込みへ